wtorek, 29 stycznia 2013

Skarpetki czyli Peace socks w granacie

Tak jak w poprzednim poście pisałam to co na początku było rękawiczką, w ostatecznym kształcie stało się skarpetką :) Skarpetki zrobiłam wg wzoru "Peace Socks" autorstwa Wendy D. Johnson .

Włóczka to Wool YarnArt (80 % wełna, 20 % poliamid) w kolorze granatowym, druty 2,5 mm:
Skarpetki robiłam metodą Magic Loop, obie równocześnie. Rozwiązanie genialne w swojej prostocie, nie trzeba się martwić o powstawanie drugiej skarpetki "kiedyś tam", nie trzeba robić notatek :)

Oczka nabierałam "magicznie" :) Metoda Magic Cast-on (tutaj wersja obrazkowa klik ). Oczka na brzegach dodawałam z poprzecznych nitek i paluszki prezentują się tak:
Metoda robienia pięty opisana w tym wzorze zaintrygowała mnie, a po jej wykonaniu okazało się, że wyrabianie pięty jest banalnie proste i przyjemne w wykonaniu, żadnego owijania jak przy skróconych rzędach (ale i ta metoda ma swój urok), żadnych dziur (a zdarzyły mi się niestety kiedyś przy nauce rzędów skróconych) itp. A efekt taki:
Zbliżenie na listki:
I na nogach:
Skarpetki wykończyłam elastycznie stosując metodę z tego filmiku klik . Zakończenie wyszło bardzo elastyczne, bez żadnego kłopotliwego ściągania. Moje skarpetki celowo wykończone są samymi prawymi oczkami, tak aby powstał gustowny rulonik na stópce :)

Opis wzoru bardzo przejrzysty, aczkolwiek zawiera chyba mały błąd: na zdjęciu na Ravelry widać oczka lewe między liśćmi, w opisie są prawe. Przy lewych pewnie ładniej listki byłyby wyeksponowane, ale z prawymi oczkami także mają swój urok :)

Grzeją bardzo przyjemnie, co wytestowałam na weekendowym wypadzie na narty :) Kiedy po szusowaniu czas zdjąć buty narciarskie i włożyć stopy do zimnych butów, takie skarpetki są idealne :)

22 komentarze:

  1. De jó! Egyszer meg kéne nekem is probálni.... Mintája is tetszik meg a színe... Gratulálok!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie są świetne te skarpetki super :)) pozdrawiam cieplutko Viola

    OdpowiedzUsuń
  3. ŚLICZNE!!!
    Do skarpetek jeszcze nie dorosłam, ale już sobie ten post dodałam do zakładek :) może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bean spróbuj, kiedy nabierzesz oczka i przebrniesz przez początek to potem już leci z górki :)

      Usuń
  4. Świetne :) przejrzałam wzór i faktycznie dobrze rozpisany, chyba zaraz nabiorę oczka na swoje pierwsze skarpetki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nabieraj, nabieraj :) W razie kłopotów ze wzorem pisz śmiało, z chęcią pomogę :)

      Usuń
  5. A ja chyba jeszcze trochę popatrzę i pozazdroszczę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie Ci wyszły :) Uważaj, robienie skarpetek wciaga, tak jak robienie serwet:) tego sposobu robienia pięt nie znam, dzięki za podpowiedź :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne te skarpetki. Podziwiam wszystkie osoby które potrafią skarpetki i rękawiczki a zwłaszcza te palczaste, dla mnie to czarna magia dlatego tylko się pogapię. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładnie wyszły,ale w tej kwestii nadal pozostanę obserwatorem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. rewelacja ;)
    dla mnie druty to czarna magia :0

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapraszam po wyróżnienie http://maxii-aga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post. Miła atmosfera na twoim blogu. Podoba mi się tutaj.
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga. Nowe zdjęcia.
    Jeśli spodobają Ci się moje zdjęcie polub mnie na fan page: https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Będę Ci ogromnie wdzięczna.

    Życzę miłego dnia. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Superowe skarpetki - podziw pełny :) ewa

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne są. I Twój opis fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Prześliczne!!! Choć magic loop ciągle czeka u mnie na wdrożenie... Muszę kiedyś spróbować... Wpadam do Ciebie pierwszy raz, ale od razu się rozpycham i wchodzę do obserwatorów :) Już mnie kilka rzeczy zainspirowało, więc będę do Ciebie częściej zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nauczyłam się magic loopa tak jak sobie obiecywałam. Co z tego jak druty skarpetkowe wygrywają ;)

      Usuń
  15. I am extremely impressed along with your writing abilities, Thanks for this great share.

    OdpowiedzUsuń